vrijdag 8 juli 2016

Flammkuchen met kwark, spekjes en mosterd



Sinds enige tijd heb ik een lichte verslaving ontwikkeld aan de rollen kant-en-klaar pizza- en Flammkuchendeeg. Dat durf ik best op te schrijven, want ik schaam me er niet voor – al vind ik zelfgemaakte deegjes (pizza en Flammkuchen) nog altijd beter en lekkerder. Maar: soms komt het even niet uit en dan biedt zo’n rol (uit het koelvak) echt uitkomst.

Afgelopen week maakte ik Flammkuchen, naar een recept uit Foodies Magazine (juli 2016). Ik maakte een eenvoudigere versie: in het origineel worden nog gekookte en dubbelgedopte tuinbonen over de afgebakken Flammkuchen gestrooid. Ik had geen tuinbonen in huis… dus die liet ik weg. Ook wordt in het originele recept geitenkwark gebruikt. Dat lijkt me reuzelekker, maar met gewone (volle) kwark werkte het ook prima!

Ingrediƫnten (voor circa 3 personen):

150 gr verse volle kwark
2 eetlepels Doesburgse mosterd
1 rol Flammkuchendeeg (40 x 25 cm)
100 gr spekreepjes
3-4 lente-uitjes, in dunne ringetjes
(zee)zout en versgemalen (zwarte) peper

Verwarm de oven voor op 250 graden Celsius (hete lucht). Roer de kwark en de mosterd door elkaar in een kommetje en breng op smaak met zout en peper.
Rol het deeg uit op een bakplaat (laat het papier eronder zitten) en bestrijk het deeg met het kwarkmengsel (laat aan de randen circa 1 cm vrij). Verdeel de spekreepjes en de ringetjes lente-ui over het deeg.
Bak de Flammkuchen in ongeveer 15 minuten goudbruin. That’s it!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...